تبلیغات
آریا دنتال - خوردنی‌های دوستدار قلب
چهارشنبه 6 فروردین 1393  08:10 ب.ظ

برنامه غذایی نامناسب یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است که سبب تغییراتی در چربی خون می‌شود و در ابتلا به تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی – عروقی نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارشایسنا، مطالعات نشان داده است در جوامعی که دارای رژیم غذایی با کلسترول و چربی جامد کمتری هستند میزان بروز بیماری‌های قلبی – عروقی کاهش می‌یابد و میزان چربی خون آنها نیز کمتر می‌شود. همچنین رژیم غذایی نامناسب می‌تواند در ایجاد چاقی، افزایش چربی خون، دیابت و افزایش فشارخون موثر باشد که خود از عوامل زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است.

نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی
بیماری‌های قلبی – عروقی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر و از عمده‌ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه هستند. در ایران نیز سالیانه حدود 40 درصد مرگ و میر به بیماری‌های قلبی – عروقی مربوط می‌شود.

برخی از عوامل، ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش می‌دهند که از آنها به عنوان عوامل خطر نام برده می‌شود. فردی که حداقل دارای یکی از این عوامل خطرزا باشد، آمادگی بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی خواهد داشت.

عوامل خطر بیماری‌های قلبی - عروقی

تغذیه نامناسب، فشارخون بالا، چربی خون بالا (کلسترول و تری‌گلیسرید)، مصرف سیگار، فشار روحی - روانی، بی‌تحرکی، سن و جنس و داشتن زمینه ارثی بیماری‌های قلبی – عروقی، چاقی و دیابت.

توصیه‌های لازم در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی – عروقی:
- کاهش مصرف گوشت‌های قرمز و تاکید بر مصرف گوشت‌های سفید مانند ماهی و مرغ.

- تا حد امکان از غذاهای سرخ شده و مصرف روغن‌های جامد، حیوانی و نباتی خودداری شود.

- گنجاندن روغن‌های مایع نظیر زیتون، کانولا، در برنامه‌ غذایی روزانه.

- مصرف مغزها مانند گردو، بادام، پسته، فندق و ... به عنوان بخشی از چربی روزانه.

- کاهش مصرف نمک و فرآورده‌های غذایی شور.

- مصرف ماهی حداقل دو بار در هفته.

- محدود کردن مصرف غذاهایی مانند مغز، قلوه، کله و پاچه.

- استفاده از سیر و پیاز به عنوان طعم‌دهنده غذاها.

- استفاده از شیر و فرآورده‌های کم چرب آن.

- استفاده از نان‌های سبوس‌دار و فرآورده‌هایی که از غلات سبوس‌دار تهیه می‌شوند.

- قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید.

- افزایش مصرف سبزی و میوه در برنامه غذایی روزانه.

- مراجعه به موقع به پزشک و متخصص تغذیه جهت بررسی وضعیت سلامت و تغذیه و پیروی از یک برنامه غذایی صحیح با توجه به ویژگی‌های فردی هر شخص.

- ورزش نامنظم و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

- نگهداری وزن بدن در حد طبیعی.

منبع:سلامانه


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
foot pain
یکشنبه 26 شهریور 1396 06:40 ب.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering if
you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet
my newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for
quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading
your blog and I look forward to your new updates.
http://salleycazarez.jimdo.com
چهارشنبه 18 مرداد 1396 05:47 ب.ظ
Hello, I would like to subscribe for this website to
get newest updates, so where can i do it please help.
manicure
شنبه 19 فروردین 1396 11:42 ب.ظ
Thanks for the marvelous posting! I quite enjoyed reading it,
you could be a great author.I will be sure to bookmark your blog and will eventually come back
at some point. I want to encourage yourself to continue your great job, have
a nice evening!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

دیدن این مناظر سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند ..........جمعه 1 اسفند 1393

کندرو مالاسیا چیست؟ ..........جمعه 1 اسفند 1393

دیابت در بیشتر موارد قابل پیشگیری است ..........جمعه 1 اسفند 1393

بدترین و بهترین نوع قاشق چنگال برای غذا ..........جمعه 1 اسفند 1393

عدم درمان به موقع گوش چه پیامدهایی دارد ..........جمعه 1 اسفند 1393

رانندگان بیشتر از آلودگی هوا رنج می‌برند ..........جمعه 1 اسفند 1393

ارزانترین‌ و راحت‌ترین روش رفع "استرس" ..........جمعه 1 اسفند 1393

خستگی خانه تکانی را با این گیاهان برطرف کنید ..........جمعه 1 اسفند 1393

با این ترفند‌ها حال و هوای پوستتان را بهاری کنید ..........جمعه 1 اسفند 1393

ایام خانه تکانی را با مصرف این مواد به سلامتی بگذرانید ..........جمعه 1 اسفند 1393

تدبیر(365 نکته کاربردی در مدیریت،کسب و کار و تجارت)..........جمعه 17 بهمن 1393

دستمال دوقلو شیرینگ 24 عددی با کلاس..........پنجشنبه 1 آبان 1393

با این سبزیجات، مسواک بزنید! ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

بیماری که دندان‌های شما را نشانه گرفته است ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

ساده‌ترین رژیم‌ لاغری! ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

میز صبحانه‌تان را با این خوراکی‌ها بچینید ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

سینوزیت موجب تشدید آلرژی می‌شود ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

غدد لنفاوی مهمترین جایگاه ارگان‌های دفاعی بدن است ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

۷ راهکار شادابی پوست و مو در پاییز ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

بهترین شیوه مراقبت از پوست را اینجا بخوانید ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

همه پستها